ARTIKLER
Hopspots del af Litauisk innovationsprojekt
Hopspots er udvalgt til et nationalt innovationsprojekt i Litauen i samarbejde med Education Development Centre (EDC).
Projektet strækker sig over 4 måneder og sigter mod at introducere innovative læringsmidler i skolerne.
Hør mere om initiativet i denne korte artikel!
Hopspots: prisvinder og shortlisted til WISE!
Hopspots: prisvinder og shortlisted til WISE! Jaaaaaa! Vi er helt oppe at køre her hos Child Experience Design, fordi vores interaktive læringsmiddel, Hopspots, netop har vundet en pris for innovation, OG virksomheden vandt en pris for kultur. Ikke én, men hele TO Lotus Awards på en uge - det er for vildt! Med innovationsprisen anerkendes Hopspots for at være et innovativt produkt, fordi det kombinerer bevægelse og læring med det fysiske og digitale rum, og med kulturprisen anerkendes vores virksomhedskultur - begge dele er vi selvfølgelig helt vildt stolte af. Arrangøren siger følgende om awardshowet og formålet med Lotus awards: “Den 27. juni på the Scotch of St James hyldede vi de bedste indenfor Innovation, Bæredygtighed og Virksomhedskultur. Vi skabte Lotus Awards for at anerkende organisationer uanset størrelse, industri eller budget. Det var en fornøjelse at fejre disse utrolige bedrifter og forhåbentlig inspirere andre til at følge deres [...]
Geelsgårdskolen laver fysioterapi med Hopspots
Specialskole: "Alle kan være med, på hver deres måde" Af Trine Askjær-Jørgensen - Kommunikation For nogle uger siden besøgte jeg Geelsgårdskolen i Virum, hvor de for kort tid siden har købt et sæt Hopspots. Det gjorde jeg, fordi vi hos CxD var nysgerrige efter at høre, hvordan det første stykke tid med det nye interaktive læringsmiddel var gået og ikke mindst lære mere om, hvordan de bruger Hopspots på specialskolen. Tilbage i januar da vi var til BETT-show, en stor international messe med EdTech, i London, fik vi nemlig besøg af Line Torp fra Geelsgårdskolen på vores stand. Line havde aldrig set Hopspots før, første gang var på messen i år, men hun kunne med det samme se, at Hopspots var noget for eleverne hjemme på "hendes" skole. Line arbejder til dagligt i terapien på Geelsgårdskolen, og kort efter hun var kommet hjem fra messen kontaktede hun [...]
Nybøl Skole: Elever forhandler sig til penge til Hopspots
Nybøl Skole: Elever forhandler sig til penge til Hopspots Af Trine Askjær-Jørgensen - Kommunikation For lidt tiden siden pakkede jeg Hopspots i bilen og kørte en tur til Sønderjylland fra Aarhus for at vise skolelederen på Nybøl Skole, hvad Hopspots er og kan. Det var en kold og frisk dag, og da jeg ankom til Nybøl, blev jeg mødt af en masse glade børn udenfor, som hurtigt fik mig vist hen til skolelederen. Stine var klar, da jeg kom, så jeg gik i gang med at vise hende Hopspots, de forskellige spil og hvordan det hele passer ind i undervisningen. Hun var tydeligt begejstret for Hopspots og kunne med det samme se, at Hopspots ville vække glæde hos børnene på stedet - der var endda et par nysgerrige små hoveder, som ikke kunne lade være med at kigge ind. Efterfølgende opfordrede Stine elevrådet på skolen til [...]
Samsøgade Skole laver Robinsonade-forløb med Den Øde Ø
6.c: "Den Øde Ø får 8,5 ud af 10, som dansk undervisning" Forestil dig, at du er strandet på en øde ø med dine klasse-kammerater! Hvad ville du gøre som det første? Hvordan ville I skaffe mad, tage beslutninger og skabe det bedste fællesskab på øen? Dét er spørgsmål, som eleverne i 6.c på Samsøgade Skole i Aarhus har prøvet at tage stilling til, da de den sidste måneds tid har kørt Robinsonade-forløb med det interaktive spil, Den Øde Ø, til Hopspots, i dansktimerne. Eleverne sagde blandt andet om oplevelsen... ”Vi er blevet bedre til at lytte til hinanden og argumentere” ”Jeg synes, at jeg er blevet bedre til at formulere mig på skrift” "Jeg synes, det er en god ide, det der med at få lov at bevæge sig i undervisningen”. ...da vi fra Hopspots var taget ud for at høre, om deres erfaringer og oplevelser med [...]
Hopspots skaber glæde hos udviklingshæmmede i Vejle Kommune
Hopspots skaber glæde og bevægelse hos udviklingshæmmede i Vejle Kommune AF: HANNE STYRBAK OG KENNETH SKØDT SØNDERGAARD YDE Pressemeddelse publiceret 22. marts 2019 i Vejle Kommune Pædagog Kenneth Skødt Søndergaard Yde fra bofællesskabet Højbo-Solsikken i Give siger i pressemeddelelsen: - Hopspots har vist sig at være en ny, anderledes og ikke mindst sjov måde at bevæge sig på. Man glemmer helt, at man bevæger sig og er derfor en oplagt måde at få motion ind i hverdagen, uden at man opdager, at man motionerer. En borger sagde til mig: "Det er så sjovt, at jeg kommer til at grine". Så er vi nået langt. Læs mere ved Vejle Kommune
Hopspots i Løvens Hule
Løvens hule på DR: 12-årige Anton præsenterede Hopspots for løverne Af Aviaja Borup Lynggaard, Iværksætter bag Hopspots Drømmen er at få Hopspots spredt ud i hele verden. Onsdag aften tog vi et stort skridt i den rigtige retning, da jeg sammen med min 12-årige søn var et smut forbi Løvens Hule og fik eksponering på Danmarks Radio i den bedste sendetid. I november måned fik vi med kort varsel mulighed for at komme i Løvens hule. En fantastisk mulighed for at sprede kendskabet til Hopspots, som jeg skyndte mig at takke ja til. Hopspots er en lille iværksætter-virksomhed, og det kan derfor være svært at komme bredt ud. Jeg synes, at Løvens Hule er det bedste tv-program for tiden, og jeg har ikke misset et eneste afsnit. Derfor var det også virkelig spændende at få lov til at komme ind og fortælle i den bedste [...]
Lav selv historier med Hack din Brik
Lav dine egne interaktive historier i Hack din Brik DigiPippi lavede historier i Hack din Brik I forrige weekend lavede vi historier i Hopspots-spillet Hack din Brik til et DigiPippi-arrangement for piger, der er interesserede i teknologi. De tre grupper af piger fandt på hver deres gode historier og programmerede fortællingerne i Hack din Brik, hvor de også tilføjede lydeffekter til historien. Se vores Instagram-opslag med lyd for at høre de fine fortællinger om Den dansende flamingo, Den ensomme Dino og Pindsvinet der blev forskrækket. Få andre til at finde rækkefølgen Først arbejdede pigerne med at finde på nogle gode historier, hvorefter de indtalte historierne til Hopspots-brikkerne. Bagefter prøvede grupperne så hinandens historier, hvor de skulle lytte til historiebidderne på brikkerne og prøve at finde den rigtige rækkefølge. Efterhånden som pigerne gennemskuede kronologien i historien, lagde de brikkerne i række efter hinanden og til [...]
Brugerundersøgelse om Hopspots
Brugerundersøgelse om Hopspots Af Trine Askjær-Jørgensen & Henriette Mikaelsen Hopspots er i dag at finde i over 60 skoler og institutioner hele landet over, fra Bornholm i øst til Ringkøbing i vest og fra Sønderborg i syd til Hjørring i nord. De første Hopspots er tilmed rejst i ud verden, nærmere bestemt til Qatar, hvor de også skaber aktiv læring. Derfor lavede vi her i foråret 2018 en forbrugerundersøgelse, hvor vi talte med vores nuværende kunder på skoler og institutioner rundt omkring i landet for at høre deres mening om produktet og den værdi det skaber hos dem. Børn udvikler sig markant ved brugen af Hopspots Vi spurgte blandt andet vores kunder, om de har oplevet udviklingsforbedringer hos børnene, efter de er begyndt at bruge Hopspots. Hertil fik vi blandt følgende svar: "Ja, vi har oplevet stor forbedring. Vi har nu børn som kan [...]