LAKRIDSMANDEN
En mystisk interaktiv fortælling
Tag på opdagelse i Louis Jensens univers om Lakridsmanden. I en interaktiv fortælling vil I opleve en historie set fra vores hoved-persons, drengens, perspektiv.
Drengen bor i en lille by, hvor der sker noget virkelig mystisk! Han finder en magisk lykkepose hos byens slikmutter. Inde i posen er et lakridsstykke, som har form af en arm. Andre har form af et ben eller et hoved. Men kan stykkerne samles til et menneske af lakrids? Et monster?
Dansk – Samarbejde – Modaliteter
Brug både hoved og krop i undervisningen
Lakridsmanden er en ny type interaktiv fortælling, hvor læseren er detektiv og aktivt medskabende i flere modaliteter i fortællingen og endda med hjerne og krop på samme tid. Fortællingen om Lakridsmanden er skrevet af Louis Jensen og fås både som bog og som et spil til Hopspots. Hopspots-oplevelsen foregår fra hovedpersonens perspektiv og spillerne skal opklare, hvad der er sket i den lille provinsby, hvor Lakridsmanden finder sted. Ved hjælp af Hopspots-brikkerne cykler I rundt i byen, hvor I oplever og opklarer historien om Lakridsmanden gennem ordlege, spil og oplæsning.
Ny type danskundervisning for 4.-9. klasse
Lakridsmanden er et danskfagligt spil rettet mod 4.-9.klasse. Med denne interaktive fortælling kan I lave danskundervisning på en ny måde: Nu skal I ikke bare læse med øjnene, men også med ørerne og kroppen.
Spillet er udviklet med støtte fra Undervisningsministeriet. Det er et dybdegående læringsforløb som I let kan bruge 18-20 lektioner på, hvis I vil, men som I også sagtens kan spille en miniudgave af, hvis tiden ikke tillader et længere forløb.
Lakridsmanden Introduktion
Blog om Lakridsmanden
14 dage med Lakridsmanden
14 dage med Lakridsmanden af Mikkel Ramstedt Danskundervisning på en helt ny måde: I 14 dage testede dansklærer Janne Møller Nielsen og 7 a. på Tilst Skole Hopspots nye interaktive Louis [...]
Når man kan lege med litteraturen
Når man kan lege med litteraturen af Charlotte Papsø Efter 20 år som folkeskolelærer i blandt andet dansk og billedkunst, har jeg efterhånden prøvet en del forskellige forløb, emnearbejde, tværfaglige [...]
LEG, LÆRING OG LAKRIDS
LEG, LÆRING OG LAKRIDS Normalt handler danskundervisningen om at sidde stille, lytte og svare på lærerens spørgsmål. Men ikke denne dansktime. Denne dansktime skulle eleverne være fysisk aktive, medskabende og [...]